Wallander-vittnet

Vittnet är den avslutande filmen i den andra omgången med Krister Henriksson i rollen som Kurt Wallander. En liten östeuropeisk flicka som är långt hemifrån och alldeles ensam gömmer sig någonstans i Ystad. Hon har sett något fruktansvärt – och måste till varje pris tystas. Samtidigt inleds en omskriven rättegång om människohandel, även kallad svartjobbshärvan, i Ystad där Kurt Wallander och åklagaren Katarina Ahlsell utsätts för dödshot. Den skrämmande situationen tvingar dem långsamt att se med nya ögon på sina yrken och varandras liv. När det unga vittnet själv tar kontakt med Wallander befinner han sig snart mitt uppe i en dramatisk uppgörelse med båda deras liv som insats.

Jag gillar Wallander filmerna med Krister Henriksson i rollen som Wallander. Är uppriktigt lite ledsen över att detta är den avslutande filmen. Jag saknar däremot Pontus (Sverrir Gudnason) och Isabelle (Nina Zanjani) som varit med i de senaste filmerna. Ja jag vet att storyn ibland är lite tunn och att inte alla skådespelarinsatser är bländande men filmen underhåller och jag gillar verkligen dessa svenska kriminaldeckarna. En trevlig filmstund helt enkelt!

För flera omdömen om filmer jag sett, gå hit.

Tränar massor nu, spinning och styrketräning, försöker även hinna med morgonpromenader. Efter min fina viktnedgång förra våren-sommaren (nästan -15 kg) satte skadan i augusti och operationen i oktober stopp för att jag fick fortsätta på samma sätt. Jag gick såklart upp några kilon igen, jag vet inte hur många men det var svårt att fortsätta gå ner/hålla vikten när det enda jag kunde göra var att ligga still. Nu har kroppen reagerat på vad som hänt det senaste året dvs ämnesomsättningen och förbränningen strular igen, vi försöker åtgärda det med medicin men det går sådär. Har tappat lite under sommaren men det känns jobbigt psykiskt och väldigt svårt i perioder. Suck. Men jag vägrar ge upp!

