Gårdagens besök hos Mirakel-Lennart var hm…nyttigt …vissa anser nog att det är lite hokus-pokus kanske men jag kände stort förtroende för Lennart och gör vad som helst för att bli av med mina ryggbesvär.

ont-i-svanskotan1

Lennart är alltså inte varken sjukgymnast eller naprapat utan massör med en mängd olika utbildningar men där han egentligen bara kan kalla sig massör. Han påpekar själv att han inte utför mirakel men han påpekar också att han inte lämna mig förrän jag är av med mina problem, vi löser det här tillsammans sa han. Jag och syrran kom nog överens om att vi trots allt förväntade oss lite mirakel så jag kallar honom för Mirakel-Lennart ändå… 🙂 . Han tittade hur jag såg ut, rak rygg och jämna axlar, kraftiga vader varav den högra är muskulösare, överpronation i båda fötterna och lite för svag bål löd omdömet. Överpronationen kan vare en av flera bidragande faktorer till att jag sliter på mina knän, det ordnar jag enkelt med en iläggssula.

sulor

När han sedan undersökte vidare så märkte han att mitt vänsterben inte fungerade som det ska, inte alls, jag har musklerna men nyttjar dem inte. Han tror inte att jag fått igång det efter min senaste korsbandsoperation, hjärnan hittar inte kopplingen som den ska. Detta resulterar i att jag blir långsammare, inte litar på mitt ben och kompenserar med att använda andra muskler som kan påverka ryggen och mycket annat också. Allt detta kändes som det verkligen stämde och efter att han fått igång benet kändes en avsevärd skillnad. Han gav mig några övningar (både träning och stretch) vilka jag gjorde igår kväll.

tecknad-bild-pa-vad

Lennart märkte nog att jag var skeptiskt till en början men efter att han ”väckt” mina muskler i benet och visat mig hur mycket starkare jag var efter hans väckning och gav mig olika tips så kändes det verkligen som det stämde allting. Han var väldigt kunnig och jag ställde många frågor. Ska verkligen ge detta en chans och arbeta ordentligt med mina övningar och lyda hans råd. Kanske tom ringa honom med frågor om det dyker upp några sådana (han var väldigt mån o att man hörde av sig nämligen). Min syster verkade också nöjd efter sitt besök. Vi får nog peppa varandra lite 🙂

julgran-2

Har börjat tänka lite på vad jag önskar mig inför jul och the big 30. Jag tycker det är svårt för jag vill inte att någon skall handla för dyra presenter åt mig och ofta tror mina föräldrar att jag förväntar mig dyra presenter, men det gör jag faktiskt inte. Det är bara så att allt billigt som man vill ha handlar man ju själv. Jag vill just nu ha en digital system kamera med utbytbara objektiv. Det är svindyrt och jag önskar mig egentligen bara en del av denna kamera…så får jag spara och kanske köpa den framåt sommaren. Samma sak gäller en tempurmadrass, det ska vi köpa men måste börja spara.

tempur-madrass

Sedan behövs alltid nya kläder och smink och sånt och pengar till nya stövlar (men det är också dyrt såklart 😦 ). Sedan är jag sugen på fler spel till X-boxen, hade egentligen velat ha singstar och dansmatta men vad jag förstår så finns det bara till playstation…men nu såg jag att X-box kommit med en motsvarighet till singstar…som heter Lips….undra om det är bra. Har iaf fått godkänt att låna med mig Robert X-box upp till stugan över jul-Om vi vill det, måste höra med syrran och med pappsen om det får plats i bilen. Kan tänka mig att vi skulle ha sååå kul med singstar eller lips under julledigheten…stå där i en stuga och skrååååla.

lips

Idag är det lunch ute med tjejerna…kanske sushi…vi får se.

sushi

Sedan på eftermiddagen är det ytterligare en kollega som ska sluta, så vi ska fika och tacka av honom! Kanske kanske hinner jag även ner för att lyssna lite på vittnesförhören i det stora vapenmålet som pågår här just nu. Skulle vara väldigt intressant!

fika

Efter jobbet skall jag träffa syrran och handla present, blommor och bebiskläder, till Christian och hans alldeles nya lilla familj.

blombukett

Efter att vi sedan lämnat prensenterna till Christian ska vi hem till syrran och äta middag och titta på IDOL. Undra vad vi ska äta……hoppas det blir nåt smarrigt! Någon som har nåt tips om vad vi kan laga?!

Robert är borta med grabbarna hela helgen, de skulle ut till någon stuga och spela poker, dricka öl, bada bastu och spela TV-spel…ha ha …låter rätt så kul 🙂 Han har lånat med sig min sovsäck och verkar se fram emot helgen!

TREVLIG HELG och första advent allihopa!!