januari 2007


Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

Annonser

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

Fotbollsträning mån, ons & tor

29/1
Sjuk och missade fotbollsträningen

31/1
Var med på fotbollsträningen men gick inte för fullt.

1/2
Fotbollsträning, joggingrunda, stukade foten efter 4-5km.

Kommentar: envis förkylning yrsel och tillsist en stukat fot har förstört träningen denna vecka.

Igår blev det stressigt igen, hann hem efter jobbet och slänga i mig en liten skål soppa och sen byta om, sen skulle Kattis komma och plocka upp mig. Men hon var tvungen och tanka på vägen så jag fick några extraminuter på mig.

Vi visste redan innan träningen att det skulle bli löpträning. Det blir löpning när vi inte kan spela på fotbollsplanen och nu ligger det snö på fotbollsplanen och eftersom den enda vinterplanen (dvs de sköter den under vintern, plogar och saltar) är i Enebyberg och där har vi bara 1 tid i veckan …så vet vi att våra måndags och torsdags träningar kommer innebära en hel del löpning under jan och en bit in i februari. På måndagar tränar vi nämligen på DIPPEN (Djursholms IP) som ej sköts under vintern. I slutet av januari så ska vi få byta vår måndagstid till en träningstid i den nya 11-manna inomhushallen (konstgräs) men det kommer dröja några veckor till, då den inte är färdigbyggd ännu!
Ojade mig hela dan inför löpträningen igår kväll…Hade GRYM kondis förr, innan mina knäoperationer, men har inte rikigt hittat tillbaka dit efter operationerna och nu är varje joggingrunda en plåga påde mentalt och fysiskt.
På väg till träningen fick jag pepp från Lotta per telefon men särsklit Kattis peppade mig hela vägen i bilen.

I måndags sprang jag med Camilla. Hon har ungefär samma inställning till löpning som jag har numera. Vi peppade varandra och bestämde oss för att klara löprundan och det gick då över förväntan. Igår skulle jag springa med Kattis som jag vet har BRA kondis jämfört med mig….men hon peppade mig hela vägen (Tack Kattis!!) och när vi hade någon kilometer kvar så märkte jag att jag faktiskt inte alls var trött…vi hade båda massa kvar och ge så vi kunde öka betydligt på slutet. Nu vet jag att det sitter i huvudet och att jag nästa gång kan gå ut lite hårdare så att jag håller samma tempo hela rundan. Efter träningen igår var jag mycket nöjd 🙂

Kom hem och började packa. Krok hade tvättat en tvätt redan och jag slängde in ytterligare en tvätt. Nu är allting i princip färdigpackat inför Ålandsturneringen. Jag ska bara vika ner de kläder som fortfarande var blöta i morse och sen är jag klar. Igår på träningen kom några av oss spelare överens om att bara packa mjukis och mys kläder, vi hinner inte med något annat än att spela 5 matcher (2*20, 11 manna), äta sova och slappa….det e perfekt. ser fram emot detta sååå mcyket ska bli jätte skoj. Lotta hämtar mig klockan 17 idag och innan det ska jag packa ner det sista och hinna äta middag. Jag ska försöka komma från jobbet redan vid kl 14-15…ska jobba in lucnhen…hoppas jag kan gå i tid 🙂

Har precis börjat dagen med en fika tillsammans med Vic och nya Paulina på jobbet. Är glad och pigg, hoppas det håller i sig hela dagen.

Hittade en utmaning hos Mathilda som jag givetvis hakar på. Ny på detta med bloggande som jag är försöker jag nappa på sådana saker lite här och där!

Utmaningen gällde ”Favoritpryl”, vad det är och berätta lite om den och varför.

Många av mina vänner kommer sucka och stöna…(de som inte har samma stora sportintresse som jag 🙂 ) men det är faktiskt så …att jag har en sak som är snäppet bättre än mina örhängen och min kamera….det är FOTBOLLEN, ja egentligen vilken boll som helst.

Igår hade jag en halvtaskig dag men fick avsluta med att springa efter den där bollen i 1 ½ timme på kvällen och jag somnade lycklig. Älskar och trixa med den …tycker så mycket om alla tjejerna i laget med deras olika personligheter, älskar att tävla och att VINNA och stödet, lagandan som man får i ett lag.

Började spela fotboll innan jag började skolan, jag var 6 år och sedan dessa har jag tränat fotboll 2-5 ggr i veckan och spelat matcher nästan varje helg!! Tröttnar aldrig trots att det krävts 2 knäoperationer. Under tiden som jag rehab tränade mina knän var jag ett monster…jag saknade fotbollen sååå mycket.

Hör att det låter lite sinnesjukt men jag är nog sport och särkilt fotbollsberoende …ha ha!
Det bästa är att jag inte är ensam, vi är 30-60 damspelare i min förening och jag är inte i närheten av att vara äldst. Det är toppenkul och jag kommer fortsätta minst 1 säsong till!

Jag o FOTBOLLEN
Jag tillsammans med min ”precious” (fotbollen), Bilden tagen 1994 när jag och mitt dåvarande lag spelade final i S:t Erikscupen på Råsunda Stadion. Jag var 14 år gammal. Ser lagom fokuserad ut tycker jag 🙂

Har sedan i måndags då vi var ute och sprang med fotbollslaget på träningen, haft lite känningar i halsen…eller inte halsen…Det sitter i lungorna och det är inte att jag känner mig sjuk – jag tror att lungorna blev lite chockade att det var 12-13 minusgrader när vi sprang i måndags. När vi stack ut var det abra 8 minusgrader men sen kröp minusgraderna uppåt och det var nog 12-13 minusgrader när vi kom fram. Inte så värst kallt egentligen, men väldigt ovant.

Igår var det träning igen och jag var lite orlolig pga hur jag kände i lungorna. Det var rn 7-8 minus när vi började och precis som förra gången så kröp minusgraderna uppåt under passet. I början sprang man och drog o kragen så den skulle täcka halsen mer men snart blev man van vid kylan och kroppen blev varm. Tänk att jag tycker det är så kul med fotboll, och vilken tur att det finns fler än jag som tycker det. Igår var vi 17 stycken på träningen och vi höll ett helt ok tempo. Tyvärr finns det inga omklädningsrum som vi kan använda där vi tränar på onsdagar, så man får sätta sig i bilen och duscha hemma. Et gör att man blir lite kall tyvärr…men Kattis brassade på med värmen i bilen så det gick bra. väl hemma gjorde jag varm apelsindryck…det är så gott…och eftersom onsdagsträningen är så sent (kommer inte hem förrän efter kl 22). Måste berätta hur man gör apelsindrycken-det är sååå gott, framförallt när man är lite kall eller förkyld.

Apelsiner

Varm apelsindryck:
Pressa apelsiner (1 eller 2)
Koka upp vatten
Häll apelsinsaften i en kopp och ta någon tesked socker, häll på lika mycket vatten som apelsinsaft…rör om och njuuut…

Ikväll hoppas jag dock att träningen blir inställd….det ska bli 12-15 minusgrader och vi ska löpträna…
Dessutom kan det vara sköönt med en kväll ledigt eftersom vi åker till Åland redan på fredag kväll. Det betyder att jag måste tvätta och packa ikväll…..
Ska gå lite tidigare från jobbet på fredag (runt kl 14-15) för att hinna hem och göra i ordning det sista. Jag blir hämtad runt 17.30 av Lotta som skall ta med bilen till Åland.

Nä…nu e det dags för en morgonkaffe….och sen ska jag jobba effektivt 🙂

Nästa sida »